Vývoj pojmu marketing
Téma: Vývoj pojmu marketing
Účel: Zjistit vznik pojmu marketing, vývoj tohoto termínu a jak se dostal do ČR
Uživatelské určení: bibliografický přehled současných zdrojů pro všechny zájemce
o vývoj pojmu marketing.
Rozbor tématu, základní aspekty: výběr publikací z let 1996 – 2003 vztahujících se
ke zdrojům informací vývoje pojmu marketing.
-omezení časové je formálním vymezením tématu vzhledem k požadovanému rozsahu
-omezení obsahové se vztahuje ke specifickému záměru orientovat se pouze na dokumenty odpovídající současnému požadovanému vývoji pojmu marketing v ČR.
Výsledkem by měl být přehled aktuálních bibliografických a jiných zdrojů zejména v elektronické podobě, který by v zamýšlené podobě mohl sloužit jako orientační bibliografická pomůcka pro studijní a informativní účely v oboru marketingu. Předpokládá se vyšší počet záznamů elektronických dokumentů, které se v posledním desetiletí dynamicky rozvíjejí a jejichž poněkud neprůhlednou síť bude potřeba důkladně prozkoumat a stanovit tak stupeň kvality těchto dokumentů.
Kritéria výběru záznamů:
- časové – rok publikování 1996 – 2003
- jazykové z hlediska vyhledávání – česky, anglicky
- jazykové z hlediska jazyku publikace – česky, anglicky
- teritoriální z hlediska obsahu – dokumenty zabývající se zdroji vývoje termínu
pro evropský trh
- teritoriální z hlediska místa publikování – bez vymezení
- druhové – bez vymezení
Národní bibliografie
- Karlovarská krajská knihovna
- Národní knihovna v Praze
- British library v Praze
Internet – search
- skz. cz
- rkk.cz
- fek.zcu.cz
Navrhovaná předmětová hesla, klíčová slova:
– rešerše, reserse
– zdroje, prameny
– průvodce
– encyklopedie
– marketing
– historie marketingu
Použitá literatura základní a doporučená:
Základní
- SVĚTLÍK.J. Marketing – cesta k trhu. Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o. Plzeň, 2005, ISBN 80 – 86898-48-2
Doplňující
- JANEČKOVÁ. J., VAŠTÍKOVÁ. M. Marketing služeb. Praha, Grada 2000 ISBN 80-7169-995-0
- BÁRTOVÁ. H. Chování spotřebitele a výzkum trhu. Oeconomica, Praha, 2002, ISBN 80-245-0410-3
- HORÁKOVÁ. H. Strategický marketing. Grada, Praha, 2003, ISBN 80-247-0447-1
- P. Marketing Managment. Grada, Praha, 2001, ISBN 80-247-0016-6
- LYKOVÁ. J. Marketingový audit a kontrola. Grada, Praha, 2000, ISBN 80-7082-444-1
- H. Marketing Managment. Grada, Praha, 1996, ISBN 80-7169-329-4
- M. M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Victoria publishing, Praha, ISBN 80-85605-90-2