Případová studie: Krize firmy a návrh řešení situace – zadání pro oblast řízení lidských zdrojů
PERSONÁLNÍ MANAGEMENT
Případová studie : Krize firmy a návrh řešení situace – zadání pro oblast řízení lidských zdrojů.
ÚKOL č.1.:
Vymezte předpoklady, které je nutno splnit, aby mohlo být efektivní a racionální řešení dané situace.
Na základě analýzy současného stavu firmy je nutné vysvětlit vedoucím a klíčovým pracovníkům vážnost situace a nutnost změn včetně jejich dopadů do firmy. Změny zasáhnou celý systém a všechny funkce firmy. Zejména se však týkají personálních, technologických, obchodních oblastí chodu firmy. Pro zavedení změn a úprav je vymezena doba 18 měsíců, po kterou je nutné provést:
- Realizace kapitálového propojení se strategickým partnerem.
- Deklarace dlouhodobé strategie společnosti na základě podrobné analýzy stávající situace, včetně vyvolaných změn a harmonogram jejich realizace.
- Změna výrobního programu, nové technologie pro nové trhy – (seznámit klíčové pracovníky výroby, ekonomiky, marketingu a obchodu s novým posláním)
- Řízení lidských zdrojů – (Na základě dlouhodobé strategie založit nový systém řízení lidských zdrojů odpovídající vzniklé situaci).
ÚKOL č.2.:
Naznačte jednotlivé technicko organizační opatření a způsob realizace – instrumentária managementu k nápravě situace (zadání pro úsek řízení lidských zdrojů a jejich předpokládaný vliv na změnu podnikového klimatu).
Na základě přijaté dlouhodobé strategie firmy vedení společnosti ustanoví interdisciplinární projektový tým složený se zástupců vedení společnosti, výroby, ekonomiky, prodeje, marketingu a řízení lidských zdrojů.
Úkolem je návrh strategického plánu změn ve všech oblastech činnosti firmy a způsob jejich realizace ve firmě. Projektový tým má jmenování managementu pro provedení těchto změn dle přijatého časového plánu.(vymezení kompetencí a zodpovědnosti ).
Návrh strategie a její implementace se stává novým revitalizačním programem pro celou firmu. Jsou zde určeny jednotlivé etapy, činnosti a změny ve všech složkách firmy. Na základě přijaté strategie je provedena změna organizační struktury firmy odpovídající nové situaci.
Řízení lidských zdrojů podporuje své představitele v projektovém týmu a v rámci strategického plánu změn navrhne nový systém personálního řízení ve firmě.
Cílem je zastavit odchod kmenového personálu a připravit ho na změny ve firmě. Dále dle navrhovaných změn organizační struktury pro novou situaci ve firmě řešit potřebu personálního dovybavení firmy (požadavky na rekvalifikaci respektive nábor a zácvik nových specialistů dle požadavků zaváděných nových technologii).
ÚKOL č. 3.:
Určete jednotlivé kroky (vhodné časové pořadí) postupu na základě naléhavosti a logické návaznosti (priority) problémů.
- Spojení se silnějším kapitálovým partnerem.
- Vedení společnosti ustanoví interdisciplinární projektový tým složený se zástupců vedení, výroby, prodeje, marketingu a řízení lidských zdrojů.
- Na základě analýzy vlastní firmy +SWOT analýzy, analýzy konkurence, analýzy poptávky na trzích (potenciál trhu, nasycenost trhu) stanovit strategii změn a cílů revitalizace společnosti, způsob jejich realizace včetně harmonogramu.
- Přijetí strategie revitalizace společnosti vedením společnosti.
- Ze strategie vyplývá i návrh změny organizační struktury pro novou situaci ve
firmě.
- Zavést nový systém personálního řízení. Zastavit odchod kmenového personálu
a připravit ho na změny ve firmě. Provést rekvalifikaci vybraných stávajících pracovníků, kteří nemohou být využity na současných postech, respektive nábor a zácvik nových specialistů dle požadavků výroby – zaváděných nových technologií.
Již o dobu zavádění nové technologie budou pracovníci připravováni na nové
zařazení včetně umístění v jednotlivých realizačních týmech a testování činnosti
jednotlivých týmů.
- Na základě provedených analýz před zavedením nové technologie marketing navrhne strategii vstupu na trh pro získání podílu na trhu (pro zajištění odbytu z nové výroby).
- Výroba a odbyt.