Návrh doprovodného programu „Za zdravý život“ – Veletrh zdravé výživy 2006
Hlavní ideové zaměření doprovodného programu
Jak jsme uvedli v ideovém záměru celá expozice bude koncipována v přírodním prostředí s motivem podhůří a hor.
Nejdůležitější spojnicí je uvědomění návštěvníků v jakém shonu každý den žijí a jak se takový životní styl projevuje na jejich zdraví. Návštěvníky nadchneme pohodou a klidem v jakém bude koncipováno ztvárnění pavilonu. Po odchodu budou mít chuť začít jíst zdravě a tím se potažmo cítit zdravě a spokojeně.
Celý veletrh nese podtext …
„ZA ZDRAVÝ ŽIVOT“!
s podtitulem
„NÁVRAT K PŘÍRODĚ“
Ztvárnění a prostorové uspořádání v pavilonech jsme již popsali v ideovém záměru a v libretu. Zároveň s doprovodným programem uvnitř Průmyslového paláce však bude ve venkovních prostorách výstaviště probíhat doprovodný program uvnitř venkovního stanu.
Podtitul programu ve venkovním stanu bude:
Jím zdravě, cítím se lépe.
Segmentace cílových návštěvnických skupin
Návštěvníky dělíme do tří základních skupin:
Novináři
Pro novináře budeme pořádat tiskové konference, párty, vědomostní soutěže (nejkreativnější programy, odměny a propagační předměty – kterými si zajistíme publicitu v médiích)
- Odborníci
Do této skupiny patří zejména provozovatelé obchodů a restaurací se zdravou výživou. Pro tento segment budeme pořádat tématické konference a odborné semináře.
- Poučení laici
Jedná se zejména o občany, kteří se o zdravou výživu a o zdravý způsob života zajímají dlouhodobě, nebo se právě rozhodli začít.
- Široká veřejnost
Ostatní návštěvníci výstavy. Pro poslední dva segmenty budou probíhat videoprojekce, soutěže, ankety, taneční a hudební show atd.
Je zřejmé, že každá skupina návštěvníků přichází na výstavu z jiného důvodu, za jiným cílem. Naší maximální snahou bude splnit požadavky každé skupiny. Venkovní „stanová“ expozice se bude orientovat zejména na druhé dvě zmíněné skupiny. Bude svou velikostí a otevřeností schopna pojmout větší počet návštěvníků, nebude zde velké množství choulostivé techniky, které by mohlo být snadno poškozeno. Zde dojde k prvotnímu kontaktu návštěvníků s výrobky zdravé výživy.
Venkovní expozice
Venkovní stan a jeho okolí bude patřit jen několika málo firmám reprezentujících oblíbené, či známé produkty a ty které se stávají vývojovými trendy v oboru. Každý kolemjdoucí by měl zaregistrovat nejen stan, ale zejména to jaké firmy ve stanu vystavují. Aktivity probíhající ve stanu a jeho okolí by měly vzbuzovat zájem kolemjdoucích o dění v expozici, přilákat je k návštěvě. Hlavní poutače expozice:
- Stan opatřen logy firem z každé strany
- Balon o průměru 1.5m vznášející se nad stanem
- Reprodukovaná hudba respektive hlas moderátora, komentujícího dění ve stanu a informujícího o programu
- Hosteska procházející prostranství kolem stanu rozdávající kolemjdoucím nálepky s logem firem a zvoucí je do expozice
Stan bude obdélníkového tvaru. V půli dlouhé stěny bude prostor na uskladnění propagačních materiálů, aby bylo možné je operativně doplňovat na stojany v případě nedostatku. Bude se zde také nacházet zázemí pro personál. Tento prostor bude uzavírat pult moderátora. Reproduktory budou umístěny před stanem.
Program
Hlavním lákadlem pro návštěvníky a jejich děti budou soutěže, které se budou konat každou půlhodinu. Soutěže budou koncipovány tak, aby zanechaly v soutěžících myšlenku na zdravý životní styl a na produkty zdravé výživy.
Příklady soutěžních otázek:
- Napište co nejvíc přídavných jmen, které podle Vás charakterizují zdravou výživu
- Napište co se Vám vybaví, když se řekne BIOPOTRAVINY
- Je ve vašem městě dostatek prodejen se zdravou výživou?
- Znáte nějaké firmy vyrábějící produkty zdravé výživy?
- Napadá Vás nějaký zajímavý slogan pro výrobky zdravé výživy?
Děti budou malovat obrázky na téma „ Moje rodina na výletě v přírodě “ apod. Dále budeme pro děti a odvážné dospělé pořádat taneční soutěže.
Hlavní motivací k soutěžení budou samozřejmě hodnotné ceny, pro děti nejrůznější sladkosti, propagační materiály, písnička na přání. Další možností je také výhra zájezdu na zimní dovolenou.
Efektivnost doprovodného programu
Díky umístění stanu v prostoru před Průmyslovým palácem můžeme počítat, že každý vcházející i vycházející návštěvník náš stan zaregistruje. Počet návštěvníků expozice samotné budou evidovat hostesky. Počet oslovených návštěvníků externí hosteskou bude snadno měřitelný, zjistíme kolik nálepek rozdala.
Díky soutěžním otázkám se také dozvíme, jaké je povědomí o výrobcích zdravé výživy, v úvodu soutěžních archů budou také otázky umožňující začlenění soutěžícího do cílové skupiny, taktéž umožní vytvořit databázi.