Money Mail – podnikatelský záměr
OBSAH
- Money Mail ……………………………………………………………………
- Popis společnosti ………………………………………………………………
- 1. Sídlo společnosti …………………………………………………….
- 2. Klíčové osoby ……………………..……………………………….…
2.3. Podstata podnikání …………………………………………………..
- 4. Základní jmění ………………………………………………………
- 5. Právní forma podnikání …………………………………………….
2. 6. Rozdělení kompetencí ……………………………………………….
2. 7. Struktura kapitálu …………………………………………………..
- Podrobnosti o klíčovém personálu …………………………………………….
- 1. Osobní údaje ……………………….…………………………………
- 2. Předpokládaný počet zaměstnanců …………………………………
- prostory ………………………………………………………………………….
- 1. Podnikatelské prostory …………………………………………..….
- 2. Vybavení ………………………………………………………..…….
- Pozice na trhu ………………………………………………………………..….
- 1. Potenciální pozice na trhu ……………………………………………
5. 2. Očekávaný podíl na trhu ………………………………………..……
5. 3. Analýza konkurence …………………………………………………
- 4. Rozsah a potenciál trhu: ……………………………………….…….
5. 5. Odhady vývoje trhu v dalších letech činnosti ………………………
- Finance …………………………………………………………………….…….
- 1. Finanční informace a prognózy ……………………………………..
6. 2. Předpokládaný vývoj společnosti ……………………………………
- 2. 1. Krátkodobě ……………………………………………..…
6. 2. 2. Dlouhodobě ……………………………………………..…
1. Money Mail
Jedná se o virtuální internetovou službu zaměřenou na cílenou reklamu (tzv. direct mail).
- Popis společnosti
- 1. Sídlo společnosti
Money mail , v. o. s.
Purkyňova 93
Brno 612 00
- 2. Klíčové osoby
Luděk Volejník, společník, bytem xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Vladimír Přichystal, společník, bytem xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ervín Kosniovský, společník, bytem xxxxxxxxxxxxxxx
Tomáš Kaluža, společník, bytem xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Petr Korčák, společník, bytem xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Radim Kudla, společník, bytem xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Radek Kuchta, společník, bytem xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jan Jančár, společník, bytem xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
- 3. Podstata podnikání
Podstata spočívá v tom, že nabídky firem jsou zasílány emailem těm členům, našeho systému, kteří mají o tuto konkrétní nabídku zájem. Člen systému dostává zaplaceno za každý obdržený email. Dochází tak k zajímavému efektu, kdy část prostředků vynaložených na propagaci zboží či služeb obdrží potenciální zákazníci.
Firmě může být jedno komu za reklamu zaplatí, zda reklamní agentuře nebo přímo zákazníkovi. Dokonce se domníváme, že si získá větší sympatie u zákazníka, pokud platí právě jemu.
Cílená reklama
Každý registrovaný uživatel naší služby si zvolí nastavení svého účtu podle jeho zájmů. Dosáhneme toho tím, že informace o budoucích výrobcích a službách budeme zasílat pouze lidem, kteří o ně mají opravdu zájem.
Toto nastavení je možné v průběhu času měnit, podle toho jak se mění zájmy uživatele nebo jaké zboží plánuje v dohledné době koupit.
Historie této služby
Tato služba byla a je rozšířená všude ve světě již dlouhou dobu. Před vznikem internetu fungovala pomocí klasické pošty. S nástupem internetu se tato služba samozřejmě realizuje také prostřednictvím elektronické pošty. Na zahraničním a zejména americkém internetu jsou již dnes služby tohoto typu běžné.
Nejedná se o tzv. SPAM
Tato služba nemá se SPAMem nic společného, snad jen hromadné rozesílání emailů. Za SPAM se považuje rozesílání nevyžádaných informací. Člen našeho systému si přeje tyto informace dostávat, takže jsou vyžádané.
- 4. Základní jmění
Každý ze společníků vložil do společnosti vklad 10 000,- Kč, který byl splacen k 1.2.2000 na účet společnosti.
Základní jmění společnosti činí 8 * 10 000,- Kč, tj. 80 000,- Kč.
- 5. Právní forma podnikání
Veřejná obchodní společnost, s obchodním názvem Moneymail, v.o.s.
2. 6. Rozdělení kompetencí
Na základě společenské smlouvy byla ustanovena správa těchto vnitropodnikových činností následovně:
Jednatelé společnosti: Petr Korčák, Radim Kudla
Vedení účetnictví a správa financí: Ervín Kosniovský
Činnost software a správa serveru: Luděk Volejník, Vladimír Přichystal, Radek Kuchta
Obchodní zástupce: Tomáš Kaluža, Jan Jančár
- 7. Struktura kapitálu
Podnikání není finančně náročné proto jsme zvolili financování z vlastních zdrojů.
- Podrobnosti o klíčovém personálu
- 1. Osobní údaje
viz. příloha číslo 1.
- 2. Předpokládaný počet zaměstnanců
Počet stálých zaměstnanců : 0
Počet externích spolupracovníků: podle aktuálních potřeb společnosti
Firma bude s externími spolupracovníky spolupracovat na základě smlouvy o dílo.
U externích spolupracovníků se předpokládá vlastní živnostenský list na prováděnou činnost.
- Prostory
- 1. Podnikatelské prostory
Jedna místnost v areálu vysokoškolských kolejí, o výměře 24 m2. Měsíční pronájem činí
3 000,- Kč s DPH, v ceně je zahrnut poplatek za elektrické energii, vodu, topení a pronájem vybavení.
Nájemní smlouva byla uzavřena na dobu 2 let s možností dalšího prodloužení.
- 2. Vybavení
Stolní počítač Pentium II, monitor 15″, RAM 64 MB, HDD 13,5 GB, fax, telefon, modem, tiskárna. Software (operační systém a účetní program, Home Site) byl započten do ceny počítačové sestavy.
Pořizovací cena: 29 990,- Kč.
Předpokládaná životnost zařízení je minimálně 2 roky.
V nejbližší době nepředpokládáme rozšíření prostor ani zařízení společnosti.
- Pozice na trhu
- 1. Potenciální pozice na trhu
Celosvětově existuje celá řada společností a firem, které se zabývají naším oborem. Většina z nich působí v zámoří. Na českém trhu v současné době podnikají 3 firmy s podobnou nabídkou služeb, které nám budou konkurovat při získávání firem. Nebudou ale konkurencí při získávání nových členů.
V prvních dvou letech se společnost zaměří pouze na Českou republiku, později se předpokládá rozšíření činnosti společnosti na celý svět.
Výsledky internetového průzkumu obsahující preferovaná odvětví českých potenciálních zákazníků viz. příloha číslo 2.
- 2. Očekávaný podíl na trhu
V této oblasti podnikání se nedá podíl na trhu vyjádřit procentuálně, ale předpokládáme během jednoho roku získání dominantního postavení na trhu.
5. 3. Analýza konkurence
Srovnání serverů poskytujících podobné služby jako naše firma viz. příloha číslo 3.
- 4. Rozsah a potenciál trhu:
Český Internet vzrostl o padesát procent a je to stále málo
Jednoduchá rovnice : více uživatelů, více zákazníků, více prodaného zboží, avšak její řešení prozatím nedosáhlo jednoznačně uspokojivého výsledku.
V lednu roku 2000 bylo na internet připojeno okolo 90 000 počítačů.
Vlastní zkušenost z Internetem má přibližně 13 procent populace v ČR. Dalších 35 procent obyvatel přestože s Internetem ještě nepracovala projevuje o setkání s ním zájem.
Komercionalizace Internetu se výrazněji začíná projevovat v oblasti reklamy, objem obratu z vystavených banerů je odhadován na 35 milionů korun za loňský rok. Pro mnohé servery se stává reklama významný zdrojem příjmů. Osvědčuje se bezplatná výměnná reklama, která přivádí návštěvníky i malým obchodníkům. Internet se podstatně změnil po technologické stránce, zlepšila se jeho infrastruktura, přibylo poskytovatelů připojení a zkvalitnili se jejich služby. V současnosti působí na českém trhu okolo 351 poskytovatelů ve 164 městech. Prakticky z celé republiky je možné připojit se za místní telefonické poplatky, což před rokem nebylo samozřejmostí. Téměř kompletní je propojení tuzemských sítí a pryč je doba pomalu tekoucích dat mezi dvěma sousedními místy přes celý svět.
Český Internet vymezen ze serverů obsahově a jazykově zaměřených na české návštěvníky.
Počet uživatelů www v březnu 2000 | |
– za měsíc | 1 163 511 |
– týdenní průměr | 522 163 |
– průměr za pracovní den | 205 055 |
– průměr za nepracovní den | 90 456 |
běžní uživatelé – zaznamenáni alespoň v 5 dnech sledovaného měsíce
pravidelní uživatelé – zaznamenáni alespoň ve 12 dnech sledovaného měsíce
Podíl běžných a pravidelných uživatelů | |
– běžní uživatelé | 30,4% |
– pravidelní uživatelé | 11,9% |
Meziroční nárůst | |
– měsíční hodnota | + 95,3% |
– týdenní průměr | + 118,2% |
– průměr za pracovní den | + 123,9% |
– průměr za nepracovní den | + 204,9% |
Meziroční srovnání sledovaných hodnot při zachování shodné metodiky ukazuje vysoký nárůst počtu uživatelů za celý měsíc, zejména však zvýšení četnosti návštěv a významné zvýšení počtu uživatelů přistupujících o víkendech.
Přístup k Internetu
Skoro 60% respondentů má přístup k Internetu ze svého zaměstnání, více než třetina z domova a skoro třetina ze školy.
Zvláště údaj o připojení z domova lze považovat za známku slibně se rozvíjejícího trhu – číslo je velmi blízko evropskému průměru (40%, celosvětově pak 60%). Často respondenti využívají více možností přístupu (proto je součet procent vyšší než 100%).
ze zaměstnání | 59% |
z domova | 36% |
ze školy | 31% |
odjinud | 7% |
Počty přijatých a zasílaných E-mailových zpráv:
do 5 přijatých zpráv týdně | 34% |
6-13 | 31% |
14-25 | 16% |
26-50 | 9% |
51-100 | 6% |
nad 100 | 4% |
Používané služby:
98% | |
WWW | 95% |
FTP | 55% |
Telnet | 30% |
E-konference | 17% |
Diskusní skupiny | 13% |
IRC | 11% |
jiné | 4% |
- 5. Odhady vývoje trhu v dalších letech činnosti
Ve světě je očekávána 1 miliarda e-mailových účtů do roku 2002
V roce 1999 bylo celosvětově využíváno 569 miliónů e-mailových účtů, tedy o 83 procent více, než ve stejné době před rokem.
Srovnání se začátkem 90.let, kdy bylo založeno “pouze” 15 milionů účtů.
Ze současného čísla je jenom ve Spojených státech 333 miliónů e-mailových schránek.
Celosvětově se pak popularita e-mailu zvětšuje raketovou rychlostí, když například Evropa zažívá doslova revoluci s 200 procentním nárůstem využívání e-mailu ročně.
Z výše uvedeného očekáváme neustálou expanzi internetu nejen v České republice, ale i v celosvětovém měřítku.
Z hlediska perspektivy uplatnění internetu během 2-3 let – budou firmy klást největší důraz na prezentaci nabídky, posílení marketingu a další zviditelňování jejich společnosti (reklama, propagace).
O tom, že propagace bude v následujícím období jediným rozdílem mezi navštěvovaným a nenavštěvovaným webem či používanou obchodní aplikací je jasné. To že si to uvědomují již i české společnosti.
Téměř 1/4 společností se chystá v nejbližší době připojit k internetu „pevnou linkou“, 18 % se chystá pořídit si v nejbližší době vlastní web server a 16 % vlastní www stránky.
Trvale sílí názor, že Internet bude v budoucnu důležitý až nezbytný, a to jak mezi aktuálními tak i mezi potenciálními uživateli.
Typickým uživatelem Internetu u nás je mladý muž s vysokoškolským vzděláním, případně student vysoké školy. Pro typického uživatele je dále charakteristický nadprůměrný rodinný příjem a bydliště ve velkém městě, resp. v pražském regionu.
- Finance
- 1. Finanční informace a prognózy
Poplatek za doménu 1. řádu společnosti CZ.NIC činí při registraci 840,- Kč vč. DPH a za každý rok rovněž 840,- Kč vč. DPH.
Měsíční poplatek za telefon 2000,- Kč
Poplatek za pronájem prostorů na virtuálním serveru PES.CZ činí 200,- Kč měsíčně.
Každý zaslaný e-mail obsahuje odkaz na domovskou stránku firmy která si u nás reklamu zaplatila. Na tento odkaz je třeba kliknout. Je to proto, abychom si byli jisti, že uživatel zprávu dostal v pořádku a že ji i čte. Po kliknutí na odkaz a navštívení internetové stránky dané firmy získá uživatel 1 bod.
Celý systém je tedy založen na bodovém ohodnocení. Za každý email dostane uživatel 1 bod. Dále v případě, že získá další členy, budou mu připsány tzv. provizní body z každého e-mailu „členů pod ním“.
Hodnota bodu se určuje zpětně na základě dosažených hospodářských výsledků, vždy na konci měsíce. Hodnotu bodu jsme stanovili na 30 haléřů a provizní bod 10 haléřů.
Celý tento hodnotící systém se může časem měnit, ale jsme odhodláni k těmto změnám nepřistupovat, pokud to nebude nezbytně nutné. Vždy bude systém takový, aby zaručoval vyplacení odměny za přímé obdržení emailu a vždy bude obsahovat nějakou provizi závislou na množství získaných členů.
6. 2. Předpokládaný vývoj společnosti
- 2. 1. Krátkodobě – viz .příloha číslo 4.
6. 2. 2. Dlouhodobě
Optimistická prognóza: Při dosažení zisku nad 100 000,- Kč po dobu dvou měsíců po sobě následujících předpokládáme transformaci společnosti na společnost s ručením omezeným.
Pesimistická prognóza: Vzhledem k právní formě podnikání (v. o.s.), kdy společníci ručí veškerým svým majetkem, by jsme byli nuceni prodat majetek společnosti a zbylé závazky uhradit z vlastních zdrojů dle společenské smlouvy.