Jídelní lístek – SWOT analýza
SWOT ANALÝZA JÍDELNÍHO LÍSTKU
LOKALITA:
- Rožmberk, Čechy
STRAVOVACÍ ZAŘÍZENÍ:
- hotelová restaurace
SILNÉ STRÁNKY:
- pestrost, barevnost, grafická úprava obrázků se staročeským nádechem
- trojjazyčné pojmenování pokrmů
- atypické prostředí restaurace velmi dobře kontrastuje s obrázky a barvami
- různorodost pokrmů
- především české speciality
- splnění – název, cena, gramáž, číslo,
- úvodní fotografie restaurace – hrad
SLABÉ STRÁNKY:
- špatný úvod „Rádi pro Vás zajistíme …“
- beze zmínek o historii ve spojitosti s hradem Rožmberkem
- název „Růže“ bez vysvětlení
- fádné a nezajímavé fotografie (slavnostní tabule)
- špatný sled pokrmů a nápojů ve vztahu ke gastronomickým pravidlům:
začíná nápoji (studené předkrmy), (nápoje by měly řazeny za pokrmy a začínat aperitivy a končit teplými nápoji), JL začíná nealkoholickými a končí teplými, po nápojích následuje „slané pečivo“, tj. tyčinky, chipsy .. a dále „cigarety“ – (doplňkový sortiment – až na konec), druhé místo teplé předkrmy (třetí místo), bezmasá jídla zařazena po polévkách (polévky – 12. místo), bezmasé pokrmy – ryby – 5. místo ! (po teplých předkrmech), vypuštěna zvěřina – nahrazena hovězím masem, žádné dětské pokrmy (CR!), žádné lehčí jídla – pouze saláty, žádná hotová jídla, ne příliš velký výběr sýrů => „gastronomický chaos“, názvy pokrmů – neobohaceny o historii, některé názvy strohé – především speciality, nezajímavé pro hosta, nepříliš vhodná stylistická úprava v dolní části Jl – reklamy, nadbytek tučných jídel,
PŘÍLEŽITOSTI:
- cestovní ruch
- návštěvnost zahraniční i tuzemská
- oblíbenost české kuchyně
HROZBY:
- nepříliš velká prodejnost