Idea nového výrobku EDT 7magic – marketingový plán + reklama
1. Úvod
Zamýšlela jsem se nad vymyšlením nového výrobku v kategorii EDT – dámské toaletní vody.Jsou tisíce toaletních vod tak jsem přemýšlela o takové, která by přišla s něčím naprosto novým, originálním a vytvořila si tak svojí jedinečnou marketingovou kategorii.
V posledních letech se zde rozmáhá kult magie všeho druhu. Každá dívka se někdy věnovala magii a prozkoumávala esoteriku bylin, magii měsíce či sílu léčivých polodrahokamů a proto jsem se rozhodla zaměřit právě na toto téma.
Cílem této práce je tedy alespoň stručně nastínit marketingový plán prodeje již výše zmíněného výrobku.
2. Nová kolekce toaletních vod 7 Magic
Jednalo by se o novou kolekci EDT spojenou s polodrahokamy a tím pádem jejich magií. Ve flakonu 50ml by se vždy nacházel jeden polodrahokam znázorňující určitý pocit či vlastnost (modrost, harmonie, láska, energie atd.). Každá vůně by měla svůj specifický polodrahokam, svojí charakteristicko barvu (dle barvy polodrahokamu) a svůj význam odvozený z barvy ale i polodrahokamu.
Ke každému flakonku by se navíc zvlášť přikládal ten samý polodrahokam s očkem který by zákaznice mohla nosit na krku pro „umocnění působení magického parfému“.
Každá krabička by samozřejmě obsahovala příbalový leták který by vysvětloval přesný a detailní význam vůně a barvy EDT. Zahrnuty by byly i informace o tom jak magickou vůni nejúčinněji uchovávat a jak s ní zacházet aby její účinek byl co nejsilnější (např. nabíjení měsíčním světlem atd.)
2.1. Tabulka – Název vůně, polodrahokam, barva a vlastnosti
Název | Polodrahokam | Barva | Charakteristika |
Black Magic | Turmalín | černá | Tajemno |
White magic | Křišťál | bílá | Energie |
Love magic | Růženín | růžová | Láska |
Power magic | Malachit | zelená | Síla |
Hormony magic | Sodalit | modrá | Klid, harmonie |
Passion magic | Granát | červená | Vášeň, touha |
Widsom magic | Ametyst | fialová | Moudrost |
Cílová skupina: ženy základního až vysokoškolského vzdělání, spíše z měst, svobodné, věk: 15 – 30let.
Cena: 450 – 500Kč
Prodejní místa: Parfumerie, Seshora, internetové obchody
3. Propagace:
3.1. Media
- časopisy – Dívka, Elle, Comogirl, Cosmopolitan (tištěná reklama, navoněné stránky, v luxusnějších časopisech pak 1ml vzorečky s jednotlivými vůněmi)
- televize – reklamní spot vysílaný přibližně mezi 14:00 – 21:00
- rozhlas– krátký spot oznamující příchod nové magické kolekce odkazující na zdroje kde mohou ženy a dívky získat bližší informace (www stránky)
- internet – hypertextové odkaz a bannery odkazující na hlavní stránky kolekce (7magic.com) a bannery odkazující na internetové obchody ve kterých lze vůně zakoupit.
3.2. Podpora prodeje
Stánek s hosteskou v nákupním centru )např. Paladium, CČM, Centrum Letňany, Šestka atd.)
Letáky s navoněnými listy které rozdávají hostesky např. v metru, na Václavském náměstí atd.
3.3. Direkt mailing
Například členky klubu www.parfemy.cz či www.magie.cz by zdarma poštou dostaly vzorky dvou stěžejních vůní (Black magic a White magic)
4. Závěr
Podle toho jaký by byl o kolekci zájem by bylo možné její rozšíření. Mohl by se vyrobit parfém či by bylo možno rozšířit řadu o další vůně.
Možné by bylo též vytvářet různě velká balení (30ml do kabelky, či 100ml ekonomické balení)