Marketingový mix
– Je jedním ze základních nástrojů marketingu, pomáhá nám rozčlenit na co se zaměřit při tvorbě marketingového plánu
– Prvky: – Výrobek
– Cena
– Propagace
– Distribuce
Výrobek
– Je to statek nebo služba, který se stává předmětem směny na trhu a je určen k uspokojení potřeb zákazníka
– Marketing chápe výrobek jako komplexní
– Komplexní výrobek je souhrn všech fyzických a psychologických vlastností výrobku, jejichž prostřednictvím dochází k uspokojení potřeb zákazníků
– Otázka 4 a 5
Cena
– Je výše peněžní úhrady zaplacená na trhu za prodaný výrobek či službu
– Je to jediná část mark. mixu, která přináší podniku nějaký úžitek – tržby
– Určuje, co podnik ze své činnosti na trhu získá
– Množství zboží, které zákazníci kupují, závisí na jeho ceně
– Otázka 6
Propagace
– Marketingovou komunikaci používá firma k přesvědčování, informování, nebo ovlivňování dnešních či budoucích zákazníků.
– Cílem marketingové komunikace je zvyšovat informovanost spotřebitelů o nabídce
– K uskutečnění cílů mark. komunikace, můžeme požít tyto formy stimulace: – Reklamu
– Podporu prodeje
– Publicitu
– Přímý marketing
– Osobní prodej
Distribuce
– Je souhrn všech činností, které zpřístupňují výrobky všem zákazníkům prostřednictvím distribučních kanálů
– Na začátku je výrobce a na konci zákazník
– Distribuce může být: – Přímá = Výrobek jde přímo od výrobce ke spotřebiteli
– Nepřímá = Mezi výrobce a spotřebitelem jsou mezičlánky