Základní pravidla a zásady propagace (A.I.D.A.)
-propagace a reklama je tak dobrá jak kvalitní je její sdělení. Obsahem by měli být pojmy vyjádřené ve zkratce A.I.D.A.
A – Attention (pozornost)
Budoucího zákazníka upoutáme tím, že mu rychle nabídneme něco důležitého co mu poskytne užitek -> reklamou – ochutnávky, plakáty, obalem, předváděním
I – Interest (zájem)
Přesvědčit zákazníka o užitečných vlastnostech výrobku pro něj samotného -> úspora času, odstranění námahy, zlepšení prostředí
D – Desire (přání)
Vytvořit u zákazníka přání koupit a vyloučit nejistoty
A – Action (čin)
Přimět zákazníka ke koupi -> dát k dispozici katalogy s objednávkami.
U přímého prodeje zboží vystavit (výstavky)
Tyto pravidla A.I.D.A. používáme při dodržování zásad propagace.
– pravdivost, věcnost, působnost a efektnost.
Př. Náklad na reklamu ve výši 80 000kč, zvýší tržby z prodeje výrobku o 600 000. Cena 1 výrobku je 200Kč a náklad na jeho výrobu je 180kč. Výplatí se pokračovaním výroby na základě další reklamy?
Zisk z 1 výrobku je 20 Kč
Na základě reklamy se vyrobí 3 000 výrobku.
Vznikne zisk 60 000 Kč.
Řešení: náklad na reklamu – zisk z výrobku = výsledek
600 000 : 200= 3 000 x 20 = 60 000 – 80 000 = – 20000
Reklama se nevyplatí.