Hotel Dvořák – analýza procesů
- Úvod a cíl práce
V této případové studii jsem se rozhodla provézt analýzu jednoho z nejvýznamnějších hotelů v jižních Čechách. Jedná se o 4-hvězdičkový hotel Dvořák v Táboře. Cílem práce je analyzovat a popsat procesy, které probíhají v tomto hotelu při zajišťování jednoho z mnoha kongresů pořádaných mezinárodní společností.
- Vlastní práce
2.1 Základní informace o hotelu
Hotel Dvořák se nachází v historickém centru města Tábor, v blízkosti Žižkova náměstí. Hotel vznikl v roce 2004 velmi zajímavou rekonstrukcí historické budovy táborského pivovaru, přímo sousedícího se zbytky hradu Kotnov ze 14.století. Tábor je po Českých Budějovicích druhým největším městem jižních Čech. Město je důležitým kulturním, dopravním, obchodním a turistickým centrem oblasti. V historickém jádru Tábora byla vyhlášena Městská památková rezervace.
Hotel se především zabývá organizací mezinárodních kongresů, k čemuž využívá velké prostory, které dříve sloužili jako pivovarské sklepy. Hotel nabízí účastníkům ubytování ve 72 luxusně zařízených pokojích, možnost stravování ve vyhlášené francouzské restauraci La Cave, jejímž šéfkuchařem je pan Martin Svatek, člen českého národní kulinářského týmu a držitel několika světových kulinářských ocenění a mnoho dalších zajímavých služeb, které mohou hosté využít buď v rámci hotelu nebo za poplatek.
Jasným znakem kvality tohoto hotelu je, že zde již několikrát byla pořádána večeře jejímž hostitelem byl prezident České republiky pan Václava Klaus, a také to, že pan prezident vždy přijme pozvání, na některou z akcí, se slovy: „Velice rád se do tohoto hotelu vracím.“
V neposlední řadě hotel poskytuje ubytování převážně zahraničním turistům, kteří si v poslední době velice oblíbili právě jižní Čechy. Pro tyto hosty, ale i pro ostatní , má hotel k dispozici rozsáhlé wellness centrum a řadu dalších služeb a také pořádá mnoho zajímavých akcí, které jsou příjemným zpestřením jejich pobytu.
2.2 Analýza procesů
- proces: Služby před zahájením kongresu
Poces | Tansformující vstup | Transformovaný vstup | Zákazník | Cíl | Výstup |
1. Přijetí
objednávky |
Manažer/fax, mail, telefon | Firma pořádající kongres | Firma pořádající kongres | Kvalita | Přijatá objednávka |
2. Rezervace
ubytování |
Recepční | Objednávka | Firma pořádající kongres | Kvalita | Ubytovaní hosté |
3. Zajištění
coffeebreaku |
Manažer | Káva | Firma pořádající kongres | Rychlost | Spokojení hosté |
4. Sestavení
menu |
Manažer / PC | Host, který má hlad | Firma pořádající kongres | Kvalita | Najezení hosté |
5. Přijetí platby | Manažer | Pplatba | Firma pořádající kongres | Spokojenost | Peníze na účtu |
- proces: služby během kongresu
Proces | Transformující vstup | Transformovaný vstup | Zákazník | Cíl | Výstup |
1. Přivítání | Recepční / manažer | Host | Firma pořádající kongres | Kvalita | Příjemně překvapený host |
2. Úklid | Pokojská | Nepořádek na pokoji | Hotel | Spolehlivost | Host v čistotě |
3. Stravování | Restaurace / hotel | Host, který má hlad | Firma pořádající kongres | Kvalita | Host, který nemá hlad |
4. Ubytování | Hotel | Host, který nemá kde spát | Firma pořádající kongres | Kvalita | Spokojený host |
- proces: vedení hotelu
Proces | Transformující vstup | Transformovaný vstup | Zákazník | Cíl | Výstup |
1. Marketing | Manažer | Plány akcí | Hotel | Kvalita | Lepší služby |
2. Zaúčtování
přijaté platby |
Ekonom / PC | Účetní doklad | Hotel | Spolehlivost | Zisk |
- Závěr
Myslím, že při zpracování této případové studie, jsem se zaměřila pouze na ty nejdůležitější procesy, které jsou spojené s konáním kongresu. Těch méně důležitých procesů je spousta a jsou pro konečný pocit hosta velice důležité, ale pokud bych měla veškeré tyto procesy detailně rozebrat, měla by tato případová studie rozsah disertační práce.
- Zdroje
- http://www.orea.cz/cs/hotely/seznam-vsech-hotelu/orea-hotel-dvorak-tabor.html
- Pavel Hrozek – F&B Manager hotelu Dvořák v Táboře