Nábor dárců krve – marketingová koncepce
Koncepce náborů dárců krve
- Organizační fáze
- Informační fáze
- Strategie
- Nástroje
- Hodnocení
- Organizační fáze
- výhody pro dárce krve
- větší vliv
- příležitost k nalezení nových dárců krve
- organizovaní náborů povede k širšímu podvědomí k veřejnosti
Průběžné organizovaní dárců krve :
- nepředpokládejme, že všichni vědí o výhodách členství mezi dárci krve a vysvětlujme, proč je dobré darovat krev
- oslovujme nové dárce a buďme v kontaktu se stávajícími dárci krve
- vyhledávejme v hodné dárce mezi zaměstnanci FN Olomouc
- vyhledávejme nové dárce mezi studenty středních a vysokých škol
- vyhledávejme je systematicky a pravidelně
- informuje veřejnost i dárce o dobročinných akcí
Organizace
- vznikají soukromá zdravotnická pracoviště – vytvoření koncepčního programu, jak si uchovat přízeň stálých dárců a vyhledávat nové dárce
- zmapujme si stav a aktuální počet dárců za poslední tříleté období, podle kalendářních měsíců v roce, počtu dárců za stanovené období, věková struktura dárců krve
- pojmenujme vzniklé a možné problémy při náboru dárců krve
- vysvětlovat potřebu a úlohu dárců krve
- povzbuzování a motivace stávajících i nových dárců krve
- odborná školení
- posilování prestiže a mediální obraz – Transfúzního oddělení FN Olomouc
- Informační fáze
- Transfúzní oddělení FN Olomouc je určen …..
- co pro nové i stávající dárce můžeme udělat, vysvětlení proč je krev pro člověka potřebná
- kontaktní jména a adresy
- co musíme udělat proto, abychom se mohli stát vhodnými dárci krve
- zdůraznit výhody členství mezi dárci krve
Komunikace
- oslovit nové dárce krve
- zaměřit se na problémy nedostatků dárců krve a vytvořit analýzu v čem tkví nízký počet dárců krve
- spolupráce s LF UP Olomouc na projektech, jenž umožní mechanizovat pracoviště a vytvoří vhodné prostředí pro nové i stávající dárce krve
- Strategie
- vytvořit náborový tým a výchozí zprávy o monitorování dárců krve a zpětnou vazbu
- spolupráce s jednotlivými odděleními a klinikami FN Olomouc a ostatních okresních nemocnic, LF UP Olomouc a ostatními vědeckovýzkumnými pracovištěm
- spolupráce s obcemi a mikroregiony na Olomoucku
- spolupráce s Magistrátem města Olomouc a Olomouckým krajským úřadem
- spolupráce s hospodářskou komorou
- spolupráce se středními a vysokými školami na Olomoucku
- spolupráce s medii – stanovení PROMOTION TEAM
- spolupráce s kolegy
- jmenovat člověka zodpovědného za nábor krve – motivační faktory
- zhodnocení stávající situace na trhu s dárci krve
- určení potenciálu oblasti aktivit
- stanovit si reálné cíle, priority a časová schémata
- rozdělení úkolu a delegace zodpovědnosti za nábor dárců krve
- stanovení metod, které budeme používat
- dohodnout se, kdy a jak budeme provádět hodnocení
- dohodnout se, co a jak budeme hodnotit
- Nástroje
- schůzky s vedením FN Olomouc, spolupráce s tiskovým mluvčím a oddělení marketingu
- schůzkami se zástupci vedením klinik a vrchními sestrami
- vytvoření informační kampaně a spolupráce s oddělením kvality péče
- letáky a plakáty
- publikace a mediální obraz
- společenské události a dobročinné akce
- intranet FN Olomouc
- spolupráce s Odborovým svazem FN Olomouc
- reklama
- fundraisingové aktivity
- ankety
- Hodnocení
- analýza a statistika nových dárců krve
- zjištění aktuálního stavu počtu dárců krve ( pokles x vzrůst)
- provedli jsme skutečně všechny plánované akce ?
- Pokud né, tak proč a jaké překážky se vyskytli
- Příští kroky a plány do budoucna