Projekt markteting – zdravé lahůdkařství
Cíl:
Cílem mého projektu je zajištění uspokojení potřeb „dnešních“ – tedy náročnějších zákazníků, kteří mají zájem se zdravěji stravovat a nemají pro to ty nejlepší prostředky. Hlavním nástrojem této strategie bude zdravá výživa a s tím spojené poradenství na správnou životosprávu.
Akce:
K dosažení tohoto cíle bude potřeba zpracovat dostatečnou projektovou dokumentaci, která přesvědčí investory (např.) a poslouží zároveň jako dostatečná reklama pro budoucí potenciální klienty našich prodejen a zařízení. Reklama bude provedena formou internetových stránek, letáků a rozhlasových stanic. Prodejna bude umístěna na nějakém vhodném a frekventovaném místě, tam, kde by lidé uvítali tuto službu.
STP:
Využila jsem dotazování odborníků na zdravou výživu a písemných dotazníků, které jsem vyplňovala s náhodnými „potencionálními zákazníky“. Z dotazníků kolemjdoucích vyplynulo, že by se rádi zdravěji stravovali, ale že k tomu nemají nejlepší podmínky. Že na trhu je málo prodejen se zdravou výživou a odborníků, kteří by jim mohli poradit, jak správně dodržovat svou životosprávu. Z rozhovoru s odborníkem na zdravou výživu vyplynulo, že čím dál tím víc přibývá lidí, kteří se starají o své zdraví a jak správně jíst, ale že chybí vyškolení pracovníci, kteří by podávali tyto rady .
Tyto dotazníky vedly k tomu, že 80% lidí by uvítali rozšířit tyto služby na trhu a velice se jim to zamlouvalo a 20% lidí jsou spokojeni s tím, co nyní na trhu je.
Výsledek
Při uvažované provozní době prodejny 260 dnů/rok navštíví prodejnu a poradenství v průměru 5 lidé ohledně poradenství a 30 lidí na nákup. Tedy celkem 5 200 potencionálních zákazníků ročně. Při uvažované průměrné útratě 200,- a popř. poradenství 200/hod. dojde k obratu za stravování v restauraci v Kč 1 820 000,-.
Slabé stránky projektu:
- Nenalezení dostatečného množství koupěschopné poptávky (nezájem o nabízené produkty a služby)
- S tím související – nesplnění ekonomických očekávání (rentabilita, návratnost investic)
- Případný – v budoucnu uvažovaný úpadek – společenský nezájem o zdravou výživu.
- Častější konkurence, která vybudovává podobné zařízení a poskytuje podobné služby.