Analýza maloobchodního mixu prodejny Benetton
- SWOT analýza
Silné stránky
- Poskytovatel služby má dlouholetou praxi v oblasti akvaristiky,
- vlastní již zavedenou akvaristiku,
- má obchodní kontakty na dodavatele akvaristického zboží,
- je velmi zručný a má estetické cítění.
- Prvními potencionálními zákazníky budou již stávající zákazníci akvaristiky.
Slabé stránky společnosti
- Málo kontaktů mezi potencionálními novými zákazníky.
- Neznalost prostor potencionálních zákazníků (mají vhodné místo pro umístění
akvária?).
- Časová náročnost.
Příležitosti na trhu
- Velký počet bank, restaurací, kin, firem , s možností umístění akvária.
- Chyby konkurence.
- Nízká kvalita a vysoká cena služeb konkurence.
Ohrožení na trhu
- Konkurence s nízkými cenami a méně kvalitními službami.
- Nesolventnost a platební morálka odběratelů služeb.
- Produkt
Zamýšlená služba bude zákazníkům poskytovat návrhy zcela nových nádrží (dle přání zákazníka včetně předběžné cenové kalkulace) a jejich realizaci. Zákazníkovi bude doporučeno, kam nejlépe akvárium umístit, jak by mělo být velké, bude navrhnut typ filtrace, osvětlení, vhodná dekorace a druhy rostlin a rybek.
Dále se služba bude zabývat profesionálním čištěním a údržbou akvárií, přičemž zákazníkům bude doporučováno pravidelné čištění akvárií. Pravidelná péče zahrnuje: odkalování, výměnu vody, odsátí kalu, očištění vápečných usazenin a vnitřních skel nádrže a kontrolu chodu akvarijní techniky. Dle potřeby bude dále prováděno čištění filtru, péče o rybičky, péče o rostliny (prostříhání, přesazování, přihnojování), regulování populace šneků. Poskytovatel služby bude také nabízet dovoz ryb a jiných vodních živočichů, dovozem a sázením akvarijních rostlin, dovozem krmiv a testováním vody.
Zamýšlená služba není na našem trhu službou novou, ovšem tento druh služby zatím u nás není příliš rozšířen a zákazníky také není příliš využíván (např. ve srovnání se zahraničím). Firmy provozující akvaristiku se snaží nabízet tuto službu jako doplňkovou ke svým prodejním aktivitám, ovšem nedostatečně ji prezentují (ať už se to týká prezentace na internetu nebo v samotných kamenných obchodech).
Potencionálními zákazníky by se měly stát nejen soukromé osoby, ale především banky, úřady, restaurace, firmy, kina apod.
- Cena
V zájmu poskytovatele této služby je nejen přilákání nových zákazníků, ale především udržení si těchto zákazníků a dlouhodobá spolupráce s nimi. Zákazník bude mít možnost uzavřít s poskytovatelem služby dohodu o dlouhodobé spolupráci (na minimální období jednoho roku) a dojde ke zvýhodnění ceny. Poskytovateli by tato dohoda měla zaručit přesnější plánování a dostatek zakázek.
Služba (nový zákazník) | Cena (s DPH) | Poznámka |
Navržení akvária do 50 l | 1.500,- Kč | |
Navržení akvária do 200 l | 3.000,- Kč | |
Navržení akvária nad 500 l | 5.000,- Kč | |
Realizace akvária | Cena dohodou dle velikosti a požadavků zákazníka | |
Jednorázové ,,malé,, čištění akvária | 400,- Kč / hod (doprava po Praze zdarma, jinak 10,- Kč / km) | Zahrnuje: odkalení, výměnu vody, úpravu rostlin, odstranění řas a očištění skel (vnitřních i vnějších), kontrola chodu akvarijní techniky a čištění filtru, poradenství |
Jednorázové ,,velké,, čištění akvária | 550,- Kč / hod (doprava po Praze zdarma, jinak 10,- Kč / km) | Zahrnuje vše co ,,malé čištění + navíc: úprava a čištění vnitřních dekorací a osvětlovacích těles, kontrola zdravotního stavu akvarijních ryb, popř. jejich léčení, výměna filtračních hmot, zdarma drobné technické vybavení, testování vody (pH, Ct, Ut, NO2, NO3, PO4) |
Stálý zákazník (dohoda o dlouhodobé spolupráci) | Cena (s DPH) | Poznámka |
Paušální poplatek za údržbu akvária do 50 l
|
900,- Kč / měsíc | Zahrnuje: údržbu a ,,velké,, čištění 2x měsíčně (včetně přípravků na úpravu vody, pohnojení rostlin, v případě jejich občasné obměňování), součástí servisu je taktéž okamžité zabezpečení náhradního technického vybavení v případě havarijních stavů |
Paušální poplatek za údržbu akvária do 150 l
|
1.400,- Kč / měsíc | |
Paušální poplatek za údržbu akvária do 500 l
|
1.800,- Kč / měsíc | |
Paušální poplatek za údržbu akvária nad 500 l | 2.300,- Kč / měsíc | |
Navržení a realizace dalších akvárií | 10 % sleva | |
Údržba více akvárií | od 1.000,- Kč / měsíc | Cena dohodou |
Další služby, doplňkové služby | Cena (s DPH) | Poznámka |
Kontrola vody a jejích parametrů | 1.000,- Kč | Zahrnuje: kontrolu teploty, pH, obsahu dusíkatých látek, fosfátů, celkové a uhličitanové tvrdosti, obsahu živin a minerálů, v případě mořských akvárií hustoty a obsahu vápníku |
Kontrola kondice ryb (v případě podezření onemocnění ryb) | 500,- Kč | Zahrnuje aplikaci vitamínů a kondicionérů, v případě potřeby i léčiv |
Dovoz ryb, rostlin a krmiv po Praze | 60,- Kč | Při objednávce do 500,- Kč |
Dovoz ryb, rostlin a krmiv po Praze | 30,- Kč | Při objednávce nad 500,- Kč |
- Distribuce
Poskytovatel bude službu bude provádět z místa bydliště (Praha) a k zákazníkům bude dojíždět svým vozem. Zásoby (filtry, rostliny aj.) budou umístěny ve sklepních prostorách bydliště poskytovatele, která jsou dostačující i pro větší množství zásob.
Poskytovatel bude již realizovaná zařízená akvária prezentovat na svých webových stránkách, proto není potřeba reprezentativních prostor. V případě zájmu zákazníka bude možnost navštívit provozovny, u kterých již byla služba provedena a se kterými je navázána dlouhodobá spolupráce. Ke komunikaci se zákazníky bude poskytovatel používat svůj mobilní telefon a e-mail, služby budou prováděny od 8:00 – 18:00 hod, dle přání zákazníka i ve večerních hodinách, o víkendech a svátcích (za příplatek 20% k normální sazbě).
- SWOT analýza společnosti Viessmann, Porterův model pěti sil a návrh strategieProcesy
Průběžně bude vytvářena databáze zákazníků, která bude obsahovat kontaktní údaje, požadavky a provedené služby. U stálých zákazníků bude také vyznačeno, zda již byly uhrazeny faktury za provedené pravidelné údržby v předešlých měsících, popřípadě vyznačeny platby po splatnosti a počet zaslaných upomínek. V tomto případě bude zákazník písemně upozorněn na nedodržení dohody a služby mu nebudou dále prováděny až do celkového zaplacení faktury.
U stálých zákazníků musí být dohodnuty ve smlouvě přesné termíny návštěv (vždy na daný rok), 3 dny před plánovanou návštěvou jim bude zaslán e-mail s upozorněním na datum a přesný čas návštěvy.
Dále bude vedena databáze potencionálních a oslovených klientů, která bude pravidelně aktualizována.
Přijímání zakázek bude probíhat jak telefonickou formou, tak elektronickou a písemnou. Po provedení služby bude novému zákazníkovi okamžitě na místě vystaven seznam provedených prací a pokladní doklad a služba bude ihned v hotovosti uhrazena. U stálých zákazníků bude vyúčtování probíhat vždy k poslednímu dni v měsíci a platba bude probíhat na základě faktury na účet poskytovatele služby.
- Služba zákazníkovi
V případě navrhované služby je za doplňkové služby považován dovoz ryb, rostlin a krmiv, a to pouze po Praze.
- Roční rozpočet
Plánovaný rozpočet v prvním roce podnikání:
Jednorázové náklady | V Kč |
Náklady na založení živnosti | 5.000,- |
PC, tiskárna, fax | 10.000,- |
Mobilní telefon | 2.000,- |
Zřízení domény + roční poplatek | 10.000,- |
Poplatky za umístění ve vyhledávači Seznam | 5.000,- |
Právnické služby | 2.000,- |
Pravidelné měsíční náklady | |
ADSL linka + roční náklady na provoz | 25.000,- |
Paušál na mobilní telefon (roční náklady) | 30.000,- |
Spotřební materiál (toner, papír, obálky, razítko, vizitky aj.) | 10.000,- |
Zásoby na skladu | 50.000,- |
Ostatní náklady | 10.000,- |
Náklady na dopravu | 70.000,- |
Celkové výdaje v prvním roce | 229.000,- |
Potencionální zákazníci | Plánované tržby | Obslužnost (plánovaný počet zákazníků) |
Navrhování a realizace akvárií | 150.000,- | 50 |
Údržba a čištění akvárií (noví zákazníci) | 70.000,- | 50 |
Údržba a čištění akvárií (stálí zákazníci) | 250.000,- | 30 |
Další služby, doplňkové služby | 100.000,- | 150 |
Celkové tržby v prvním roce | 570.000,- |
- Závěr
Cílem poskytovatele služby je vyhovět potřebám zákazníka a také zajistit spokojený a zdravý život všem obyvatelům akvárií. Jeho snahou je získat co největší počet stálých zákazníků tak, aby jeho počínání bylo ekonomické a přinášelo mu zisky. Zákazníkovi by měl být nabídnut co nejširší sortiment služeb a jeho akváriu maximální péče. Je nutné, aby zákazník byl s nabízenými službami spokojen a rozšiřoval o firmě pouze ty nejlepší reference a tím přispěl k vybudování dobrého jména firmy.