Turistické informační centrum
Význam turistického informačního centra v cestovním ruchu je primárně v uspokojení potřeb návštěvníka získat informace bezprostředně navazující na jeho motivaci cestovat. Takovou motivací je např. cesta za odpočinkem, za poznáním, za povinností (služební, pracovní apod.), za rodinou a přáteli, za sportem a kulturou,…
Primární funkcí TIC je pomoc cestujícím návštěvníkům zorientovat se v místě působení TIC a poskytnout jim všechny potřebné informace vedoucí k uspokojení jejich potřeb při jejich pobytu v oblasti. Tomuto cíli současně místně pomáhají mj. informační kiosky, tabule a cedule, místní obyvatelé a novodobě i internet café. Předností TIC je v tomto případě osobní kontakt a možnost aktivní pomoci.
Jeho úkolem je zdarma poskytnout návštěvníkovi všechny důležité informace a navázat s ním lidsky přívětivý kontakt, aby byl při pobytu v oblasti spokojen, rád se sem opakovaně vracel, jeho pobyt byl co nejdelší a pro region ekonomicky přínosný.
Turistické informační centrum či středisko (dále jen TIC) je účelové zařízení poskytující v oblasti svého působení (město, region, turistická oblast) komplexní informace o všech službách souvisejících s cestovním ruchem.
– informace o možnostech ubytování a stravování, rezervace ubytování
– informace o turistických atraktivitách v místě a oblasti, tipy na výlet
– informace o kulturním, sportovním a společenském dění v místě a oblasti, rezervace vstupenek
– informace o autobusových a vlakových spojích, vč. informací o spojích MHD
– informace o místních firmách, obchodech, institucích a organizacích
– možnost získat zdarma propagační materiály o městě
Placené služby TIC
standardní služby:
– prodej vstupenek,
– faxová služba
– kopírování
– veřejná internetová stanice
– poskytování formulářů finančního úřadu
– průvodcovské služby
doplňkové služby
směnárenská činnost, inzertní vývěska, plakátovací služby, vydávání zpravodaje, seznamka, výběr různých poplatků,…