Analýza marketingu
Analýza marketingu vybraného typu subjektu CR (letecká společnost, hotelový řetězec, půjčovna aut apod.). Obecně a minimálně jeden zvolený konkrétní příklad.
Marketingová strategie ČSA
- Prioritním cílovým segmentem ČSA jsou individuální cestující v ekonomické třídě a business třídě.
- dominantní teritorium působnosti – Evropa ( snaha zintenzívnit některá spojení zvyšováním počtu letů a zahájit provoz na pravidelných linkách do destinací, které zatím v letovém řádu společnosti chybí.
PARTNERSTVÍ S DALŠÍMI LETECKÝMI SPOLEČNOSTMI
- holandská společnost KLM, Lufthansa , ruská letecká společnost Transaero
- Airlines , švýcarský dopravce Swissair , italská společnost Alitalia , bulharské aerolinie Balkan, rumunský Tarom , Air France, Austrian Airlines, polské
aerolinie LOT , dále Air Ostrava a Tatra Air, Americký partner Continental Airlines, Inter-Carrier Agreement
PRODUKT
- přechod na kompletně nekuřáckou leteckou společnost.
rozšiřují dětský program pro nejmladší cestující ( různé hračky, omalovánky,
hlavolamy a hry.)
- větší pohodlí ( konvertibilní sedačky )
nový systém průzkumu hodnocení produktu ČSA ( dotazníky pro cestující, zaměstnance členové programu pro stálé zákazníky OK Plus)
PROPAGACE
- motiv 80. výročí založení
- oficiální logo
- kampaně v tisku, rozhlase
- prezentace produktu v zahraničí
MARKETINGOVÉ PROGRAMY
- program OK Plus pro stálé zákazníky ČSA, zlatá a stříbrná karta, získání slev při využití služeb partnerů
- Partner a ČSA Info – jsou zaměřené na podporu cestovních kanceláří a obchodních zastoupení ČSA, včetně jejich klientely. Program ČSA Partner pomáhá získat aktuální informace o dění v ČSA cestovním kancelářím v České republice. Ve druhém zmiňovaném programu mohou prostřednictvím konkrétních dotazů z oblasti kultury, dopravy, obchodu a služeb zahraniční klienti nebo cestovní kanceláře získávat informace ve spolupráci se zahraničními zastoupeními ČSA po celém světě.
Nízkonákladové letecké společnosti– Click4Sky
- největšími konkurenty tradičních leteckých společností. Svým levným provozem tlačí ceny letenek dolů a nutí tak ostatní letecké společnosti, aby výrazně zlevňovaly a přehodnotily své strategie.
- Virtuální část ČSA
- Čím dříve letenka koupena, tím levnější
- Pouze jednosměrné letenky
- Omezeno přerušení cesty
- oprávněna let úplně zrušit, když jej například nenaplní dostatečným množstvím pasažérů
- charterové ( nepravidelné ) lety
- není možné zrušit objednaný let či vrátit peníze
- přímé bookování přes internet nebo přes call centra
- konečné ceny, žádné příplatky
Marketingová strategie hotelového řetězce Intercontinental Hotel Groups
- největším světovým provozovatelem hotelů s téměř 3560 hotelů ve více než 100 zemích
- v hlavních městech a letoviscích
- vysoká úroveň ubytování i dalších služeb
- rychlý růst společnosti tím, že se snaží být jedničkou na trhu nejen pro hosty, ale také pro vlastníky hotelů. Tuto pozici na trhu upevňují vytvářením nejsilnějšího
- zlepšování kvality ubytování i služeb
- rozšiřování sítě hotelů
- Věrnostní program Priority Club Rewards – odměny ( kvalitní vína, přespání zdarma,…)